مدیرکل دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری، اتصال این استان به شبکه ریلی را گامی مهم در روند توسعه این استان خواند.

به گزارش خبرنگارشبکه خبری بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عطاءالله نوروزنژاد، مدیرکل دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری در بازدید از روند پیشرفت قطعات مختلف راه‌آهن، با اعلام این مطلب افزود: با تزریق اعتبار بسیار مناسبی که برای این پروژه صورت‌گرفته و همچنین تلاش خوب پیمانکاران قطعات مختلف، شاهد بهره‌برداری از این زیرساخت بسیار مهم حوزه حمل و نقل در سال آینده خواهیم بود.

حسینعلی مقصودی، مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز احداث راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به‌طول ۹۲ کیلومتر را جزء پنج اولویت اول راه‌آهن کشور دانست و گفت: خوشبختانه به غیر از تخصیص کامل اعتبار سال جاری، ۲۰۰ میلیارد تومان از توافق وزارت راه و شهرسازی با سازمان برنامه و بودجه نیز ابلاغ شده است و ۲۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده نیز بسته به پیشرفت پروژه در آینده ابلاغ می‌شود.

 وی، عمده کار فعلی راه‌آهن را مربوط به قطعات یک، سه و چهار خواند و گفت: به‌عنوان مثال، در قطعه یک در ۶ جبهه به‌طور همزمان، حفاری تونل، احداث پل، خاکریزی و خاک‌برداری مسیر توسط اکیپ‌های کاری مختلف در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: عمده کار زیرسازی در قطعه دوم نیز انجام شده و با پیشرفت ۹۷ درصدی در این قطعه همراه است.

 وی همچنین از دغدغه و پیگیری همه مدیران استانی همچون استاندار محترم، نمایندگان مردم در مجلس و مدیران نطارتی استان و همچنین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان کارفرما و پیمانکاران مختلف پروژه قدردانی کرد و ادامه داد: با همدلی ایجاد شده در استان برای به ثمر نشستن این زیرساخت مهم، امیدواریم بر اساس وعده داده شده، در خردادماه سال ۱۴۰۰ شاهد اتمام زیرسازی و آغاز ریل‌گذاری راه‌آهن استان باشیم.

مقصودی همچنین از توافق استاندار چهارمحال و بختیاری با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء نیز خبر داد و گفت: بلافاصله پس از اتمام کار زیرسازی پروژه، ریل‌گذاری در مدت‌زمان حدود سه ماه توسط این قرارگاه انجام خواهد شد.

گفتنی است مدیرکل دیوان محاسبات استان در این سفر یک روزه، از پروژه‌های مهم راهسازی در استان نیز بازدید کرد.