معاون وزیر راه و شهرسازی از پیش بینی اعتبار ۴۴ میلیارد تومانی برای ساخت ایستگاه راه آهن در شهرکرد خبر داد.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (چهارمحال و بختیاری)، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در جریان بازدید از پروژه های راه و راه آهن استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به ساخت ایستگاه راه‌آهن شهرکرد اظهار داشت: پیمانکار این ایستگاه مشخص شده و با حل مشکل زمین، ساخت ایستگاه شهرکرد آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل راه‌آهن استان را ۱۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان با پیگیری‌های مختلف، ۲۰۰ میلیارد امسال تخصیص داده می‌شود و ۳۰۰ میلیارد هم در بودجه سال آینده پیش بینی شذه است و برای تکمیل پروژه ۵۰۰ میلیارد دیگر نیز باید تأمین شود.

وی اعتبار هزینه شده تاکنون برای راه‌آهن استان را از زمان سرعت گرفتن مجدد پروژه ۴۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون این پروژه از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در صورت تأمین اعتبار، تا پایان دولت، اتمام زیرسازی و آغاز ریل گذاری را در استان خواهیم داشت و تا پایان سال ۱۴۰۰ این مسیر ریلی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

خادمی افزود: راه‌آهن مبارکه ـ سفیددشت ـ شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر شامل چهار قطعه است که قطعه نخست آن۴۱ کیلومتر، قطعه دوم ۲۰ کیلومتر و قطعه سوم و چهارم ۳۱ کیلومتر طول دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشخصات فنی این خط آهن گفت: برای این خط، شیب مسیر ۱۵ در هزار در نظر گرفته شده است تا سرعت طرح روی این شیب برای قطارهای مسافری از ۱۲۰ تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری از ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت لحاظ شود.

وی تصریح کرد: این راه‌آهن به صورت یک خطه است و به دلیل شرایط کوهستانی مسیر، ۱۵ رشته تونل به طول پنج هزار و ۸۲۵ متر و دو پل بزرگ در آن احداث می شود و جبهه کاری چهارگانه تونل‌ها و پل‌های بزرگ، خوشبختانه کاملا فعال است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، اتصال شهرکرد به عنوان مرکز استان‌ به شبکه حمل و نقل ریلی، بهبود و توسعه شبکه ترابری و حمل و نقل ایمن مسافری و باری، کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای، کاهش مصرف سوخت و احداث بخشی از کریدور ریلی مرکز به جنوب کشور را از مهمترین اهداف ساخت این مسیر ریلی دانست.