مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری اقدامات این اداره کل در راستای جهش تولید را تشریح کرد.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز، عزیزالله روشن مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پروژه های جهش تولید این اداره کل در سال ۹۹ را تشریح کرد و در خصوص آخرین اقدامات انجام گرفته در بحث نوسازی و بازسازی ماشین آلات راهداری و میزان صرفه جویی و تعداد کار انجام گرفته گفت: در این اداره کل یک دستگاه لودر ۵ تن و یک دستگاه بیل مکانیکی خریداری شد.

وی ادامه داد: همچنین یک دستگاه لودر ۵ تن در شرف عقد قرارداد برای خرید قرار داریم و   ۴۲ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین این اداره کل تعمیر و بازسازی مجدد شده اند. یکدستگاه ماشین آلات سنگین  بازسازی اساسی شد و یک دستگاه ماشین آلات سنگین هم در حال بازسازی اساسی است.جمعا در اقدامات انجام شده در این حوزه میزان ۵ میلیارد ریال صرفه جویی در این اداره کل داشته ایم.

وی در خصوص آخرین اقدامات در بحث تعمیرات اساسی و نگهداری پل های بزرگ و ابنیه فنی راه های کشور، افزود: در این اداره کل در بحث تعمیرات اساسی و نگهداری پل ها و ابنیه فنی ۶۱۰ متر دیوار حائل اجرا شده است. همچنین دو دستگاه پل لوله ای و باکسی در چویلان و مرادآباد احداث شدند و حدود ۲کیلومتر اجرای زهکشی را شاهد بودیم و ۶ دستگاه آبرو احداث شده است. همچنین ۳ دستگاه از آبروها که آسیب دیده بودند تعمیر و حدود۱۱۵ متر هم دستک پل احداث شد.

روشن در خصوص اقدامات انجام گرفته در بحث اصلاح و ایمن سازی راه های شریانی کشور از جمله حذف و اصلاح نقاط پرتصادف نیز عنوان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری با همت راهداران عزیز و پیمانکارهای ۱۱ نقطه حادثه خیز و مستعد حادثه اصلاح و رفع شدند. اقداماتی هم جهت رفع ۱۲ نقطه پرتصادف انجام گرفته و همچنین ۴۹ نقطه پرتصادف شناسایی و آشکارسازی شدند که امیدواریم این اقدامات به کاهش تصادفات و تلفات جاده ای منجر شود.

اینفوگرافیک|پروژه‌های جهش تولید سال ۱۳۹۹ در حوزه‌ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان چهارمحال و بختیاری 

وی در خصوص مجموعه کارهای انجام گرفته در بحث نگهداری راه های شریانی در قالب روکش گفت: در این مورد ما حدود ۳۰ کیلومتر روکش بزرگراه در یک لایه، درزگیری، لکه گیری و روکش آسفالت داشتیم. در۱۵ کیلومتر راه های اصلی روکش آسفالت انجام شد و ۱۹ کیلومتر هم عملیات میکروسرفیسینگ  در راه های اصلی استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بحث ایمن سازی و نگهداری و بهسازی راه های شریانی در استان چهارمحال و بختیاری ایمن سازی و نگهداری و بهسازی راه های شریانی توسط شهرستان ها انجام می پذیرد و در محور دهنو تا دو پلان بطول ۱۸ کیلومتر احداث باند سبقت انجام شد.  همچنین ارتقاء مشخصات هندسی در این محور انجام شده است. در همین بحث در ۹۸۰ کیلومتر از محورهای استان عملیات  اصلاح شیب شیروانی توسط این اداره کل صورت پذیرفت و همچنین در ۲۸ نقطه در محورهای استان عملیات اجرای هره خاکی در نقاط پرتگاهی بطول  ۳۰۲۱ متر انجام شده است. قابل ذکر است که ۳۱۲۲ کیلومتر عملیات احداث شانه راه در محورهای استان انجام گرفته است.

روشن درخصوص توسعه راه های روستایی نیز گفت: با توجه به اضافه شدن نگهداری راه های روستایی به وظایف این اداره کل عملیات بهسازی و ایمن سازی بیش از  ۱۰۳  کیلومتر از راه های روستایی این استان که شامل ترانشه بری، خاکبرداری، اجرای روکش آسفالت، اجرای آبنما، اصلاح برید و رادیه پل، اجرای پل، اجرای بیس، زیر سازی و اجرای اسفالت و همچنین  بستر سازی و اجرای ابنیه می شود، انجام شده است.

وی در پایان افزود: در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان چهارمحال و بختیاری  قراردادهایی به مبلغ ۱۱۳۸۱ میلیون ریال جهت تکمیل و بهسازی راهدارخانه های سطح استان در سال ۱۳۹۹ منعقد شد. همچنین پروژه هایی تحت عنوان پروژه های اقتصاد مقاومتی که شامل بهسازی محورهای استان بود آغاز  که ۱۸ کیلومتر از این پروژه ها هم اکنون به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده و  و ۱۸ کیلومتر نیز با پیشرفت ۳۵ درصدی همچنان در حال انجام است.