شهردار اصفهان گفت: امروز 13 سفیر جمهوری اسلامی در 13 شهر خواهرخوانده اصفهان، ارتباط با اصفهان را یکی از دستورکارهای خود می دانند و حتی در این شرایط کرونا با بسیاری از آنها ارتباط برقرار کرده ایم.

به گزارش شبکه خبری بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در جمع مدیران مناطق، سازمان ها، شرکت های وابسته شهرداری، معاونان شهرداری و مدیران کل با اشاره به اینکه سال ۹۹ فراز و فرودهای بسیاری داشت و در کنار تراژدی های این سال، شهرداری اصفهان هم شاهد فوت دو تن از مدیران خود یعنی مرحوم افروزی مدیرکل املاک شهرداری و مرحوم طالبی مشاور امور ایثارگران بود، اظهار کرد: همچنین امسال با سیل در خوزستان، خرم آباد و سیستان و بلوچستان مواجه شدیم که شهرداری به یاری مردم این مناطق رفت.

وی ادامه داد: نتیجه این کمک کردن ها ایجاد هم پیوندی بین بنت و شهر اصفهان به عنوان یک اتفاق بی نظیر فرهنگی بود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تشکیل یک خیریه و آغاز ساخت بیمارستان در سیستان و بلوچستان دستاورد حضور شهرداری اصفهان در این استان بود، گفت: این اقدام به معنای کمک به افزایش ضریب امنیت کشور است چراکه گاهی یک حرکت کوچک اما تاثیرگذار جلب رضایت مردم را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از اصفهانی ها در نقاط مختلف جهان به ویژه شهرهای خواهرخوانده از طریق فضای مجای با اصفهان ارتباط برقرار کرده و در طرح شهروند دیپلمات تجربیات خود را با ما به اشتراک می گذارند، گفت: امروز ۱۳ سفیر جمهوری اسلامی در ۱۳ شهر خواهرخوانده اصفهان، ارتباط با اصفهان را یکی از دستورکارهای خود می دانند و حتی در این شرایط کرونا با بسیاری از آنها ارتباط برقرار کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در کشور به عنوان نهادی پیشرو و توانمند شناخته شده است، اظهار کرد: در شرایط سخت اقتصادی و کرونا شهرداری می توانست بسیاری از کارها را اجرایی نکند اما در همین شرایط همه اقدامات ادامه پیدا کرد و این در حالی بود که شهرداری اصفهان به خاطر شرایط کرونایی متحمل بیش از هزار میلیارد تومان ضرر شد.

شهردار اصفهان بیان کرد: شهرداری به سوی ایجاد زیرساخت ها رفته است و اگر غیر از این بود نباید میلیاردها تومان هزینه را به زیر شهر برای مترو می بردیم، نباید برای سانت به سانت آزادسازی شش کیلومتر از مسیر رینگ چهارم با مردم توافق می کردیم و نباید پل آفتاب و خیابان های آسمان و تابان را در حاشیه شهر می ساختیم اما این اقدامات برای اصفهان است.

وی افزود: در زمان تصویب بودجه ۷۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در سال ۹۹ دغدغه های زیادی برای تحقق آن وجود داشت اما اکنون می توان گفت ضمن تحقق حدود ۹۰ درصدی بودجه سیر فروش تراکم در شهر نزولی بوده و بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش را در تراکم تجربه کرده ایم و این یعنی انضباط در ساخت و سازها رخ داده است.

نوروزی با اشاره به دریافت تقدیرنامه و نشان ۴ ستاره در تعالی سازمانی از سوی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این یعنی که هربخش کار خود را به خوبی انجام داده است و این یعنی زمینه خدمت بهتر به مردم؛

وی با اشاره به افزایش رشد تجهیزات در این دوره مدیریت شهری اظهار کرد: مثلا در بخش تجهیزات آتش نشانی میزان تجهیزات خریداری شده در این بخش طی سه سال اخیر به اندازه کل ۱۵ سال اخیر بوده است.

*تحقق بودجه ها و اجرای پروژه های شهرداری طبق برنامه ریزی پیش رفت

در ادامه این مراسم، علیرضا نصر اصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مدیریت شهری اصفهان ضمن فراز و نشیب های زیاد سال جاری توانست کارها را به خوبی پیش ببرد، اظهار کرد: در زمینه استحصال بودجه و اجرای پروژه های عمرانی آنچه مدنظر مدیریت شهری و طبق برنامه مشخص شده بود، پیش رفت.

وی ادامه داد: شرایط، خاص است و باید همه تلاش کنیم تا به بهترین نحو ممکن امور ادامه پیدا کند و کارها به سمت سستی پیش نرود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در سه دوره شورای اسلامی شهر اصفهان حضور داشته ام اما ضمن ارج نهادن به تلاش های مدیران گذشته، با سربلندی اعلام می کنم آنچه در این دوره با وجود همه فراز و نشیب ها رخ داد، کارنامه قابل قبولی را رقم زده و در هر مناظره ای عملکرد مدیریت شهری قابل دفاع است.

وی ادامه داد: دوستی و هم افزایی در مجموعه مدیریت شهری ملموس بود و برای اولین بار در نظام شورایی شهر اصفهان در ۲۲ سال اخیر، انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر و شهردار اصفهان با رای قاطع همه ۱۳ عضو همراه بود.

نصر اصفهانی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری یک هزار و ۲۰۰ لایحه و طرح از سوی شهرداری و شورای شهر پیشنهاد شد و مورد تصویب قرار گرفت، گفت: همچنین شفافیت در دستور کار ما بود که بر همین اساس جلسات شورای شهر به صورت زنده از شبکه های اجتماعی برای عموم مردم پخش می شد که اتفاقی بی سابقه است.

وی افزود: برای انضباط بخشی به امور مالی هم کمیته تخصیص و صندوق ذخیره در شهرداری اصفهان تشکیل شد که اقدام قابل قبولی بود.

وی با اشاره به همراهی خانواده مدیران شهری و خانواده پرسنل گفت: خانواده های مدیران شهری و پرسنل شهرداری با دیر رفتن های آنان و شرایط آنان همراهی کرده تا آنان بتوانند به خوبی به مردم خدمت کنند و این حمایت آنها قابل تقدیر است.