پنج قرن قیمت خانه ها در این دهکده ثابت بوده!

در همه جای جهان تورم وجود دارد (البته نه آنطور که ما آن را تجربه میکنیم) پس طبیعتا قیمتها هر چقدر هم با شیبی ملایم، بایست تغییر کنند، اما در چنین جهانی آن هم در آلمان، ان هم در منطقه فوق العاده باواریا دهکده ای با نام فوگری (fuggerei) واقع شده است که کرایه خانه برای پنجمین قرن ثابت مانده است.

در دنیایی که همه چیر روز به روز در حال گرانتر شدن است، در دنیایی که قیمت همه چیز از خوراک و پوشاک گرفته تا مسکن به سرعت رو به رقم های نجومی است، باورتان می شود جایی در دنیا وجود داشته باشد که ۵ قرن است قیمت اجاره خانه در آن زیاد نشده است؟ آن هم در اروپا؟ آن هم در آلمان؟! شاید فکر کنید این یک شوخی و رویا است، ولی کاملا واقعیت دارد. جایی که در منطقه بی نظیر باواریای آلمان قرار دارد، نام این مکان فوگری (Fuggerei) است.

روستای فوگری یک جای کوچک و بسیار خوش آب و هوا در کشور آلمان و قدیمی ترین مجموعه مسکونی اجتماعی جهان است. این مجموعه در شهر آوکسبورگ بایرن قرار دارد و در سال ۱۵۱۶ توسط یکی از ثروتمندان جوان به نام یاکوب فوگر ساخته شد، هدف او از ساختن این مجموعه، درست کردن جایی بود تا افراد نیازمند و کسانی که توان پولی ندارند بتوانند در آن اسکان پیدا کنند. در آن سال ها حدود ۵۲ خانه مجموعا در فوگری ساخته شد و کم کم بزرگ و بزرگ تر شد و مغازه ها و کلیساهایی هم در آن ساخته شدند و فوگری گسترش پیدا کرد.

بین نیوز