شهردار اصفهان: تحول در شهرداری از مسیر معاونت شهرسازی پیگیری شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، علی قاسم زاده در آئین تکریم و معارفه معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه معاونت شهرسازی شهرداری از جمله بخش هایی است که نقش مهمی در ایفای دو رسالت؛ صیانت از شخصیت و هویت شهر و صیانت از شخصیت شهرداری دارد، اظهار کرد: بر همین اساس تاکید ما بر حفظ آرامش و هویت شهر است.

وی ادامه داد: گلایه های مردم بیشتر از این بخش و امور مرتبط با آن است. از همین رو بلوغ سازمانی در حوزه شهرسازی باید بیش از هر کجا به منصه ظهور برسد.

شهردار اصفهان بیان کرد: به شدت به رعایت مسائل اخلاقی تاکید داشته و انتظار دارم افراد منصوب شده از طرف من مجسمه اخلاق باشند و کارکنان حوزه سازمانی نیز باید لذت مدیریت اخلاقی را تجربه کنند تا مردم متوجه شوند می ‌توان قانون‌ مدار و مهربان بود و مردم را مورد احترام قرار داد و در عین حال بر درآمدهای شهرداری آسیبی وارد نشود.

وی با اشاره به فرآیند انتخاب معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار کرد: برای این منظور از جمعی از پیشنهادات استفاده و بعد از به کارگیری نظرات افراد متخصص، طبق الگویی که برای اداره شهر به شورا تقدیم شده است، افراد بررسی و در نهایت ۵ گزینه مطرح شد.

قاسم زاده افزود: این فرایند با کمک و بررسی کمیسیون عمران شورای شهر هم ادامه داشت تا جایی که به دو گزینه رسیدیم، در بررسی برنامه ها امتیاز آقای مهدویان با فاصله معناداری بیشتر بود و وی برای این سمت انتخاب شدند.

وی تاکید کرد: شخصی که برای سمتی انتخاب می‌شود باید نسبت به حوزه کاری خود شناخت کافی داشته باشد و با منابع انسانی حوزه کاری خود آشنا باشد و در نهایت الگو، ایده و برنامه برای رسیدن به انتظارات شهردار و شورای شهر را داشته باشد.

شهردار اصفهان ادامه داد: برنامه ارائه شده توسط آقای مهدویان بسیاری از این شاخصه ‌ها را پوشش داد که امیدواریم از مسیر این معاونت تحول را در شهرداری احساس کنیم تا مردم نسبت به شهرداری اعتماد پیدا کنند و به قانونمندی و صداقت ما ایمان بیاورند.

*لزوم حذف امضاهای طلایی در شهرسازی

همچنین در ادامه، محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری قصدی جز خدمت به مردم ندارد و می‌خواهد فرآیند صدور پروانه را تسهیل بخشد و دست دلالان را قطع کند، اظهار کرد: گلوگاه‌ ها و امضاهای طلایی باید حذف شود.

وی ادامه داد: باید وضعیت موجود را بر اساس آنچه از سامانه آماری دریافت می‌شود بررسی کرده و به سمت پیشرفت و تعالی گام برداریم، باید یک وضعیت دقیق از شرایط، مکتوب و صورتجلسه شود که امروز در چه وضعیتی در حوزه شهرسازی در ستاد و مناطق قرار داریم و برای بهبود وضعیت تلاش شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در حوزه شهرسازی ۳۰۰ نفر نیرو فعالیت دارند که امکان حضور همه آنها در این مراسم به دلیل شرایط کرونایی فراهم نبود، همه باید با همکاری آقای مهدویان با همدلی و همراهی و انگیزه دو چندان به عنوان کار جهادی، مردمی و انقلابی فعالیت کنند، گلایه‌ مندی را فراموش کرده و عزم جدی برای انجام امور محوله داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه همیشه انتظارات از این معاونت بالا بوده و همیشه اگر تلاشی داشتند یا کوتاهی صورت گرفته سریعاً بازتاب آن نشان داده شده است، گفت: آقای مهدویان که امروز با تدبیر شهردار اصفهان به عنوان معاون شهرسازی و معماری منصوب شد، در سال ۸۳ که به معاونت شهرسازی آمدم و تعدادی نیرو به استخدام شهرداری در آمدند، وارد شهرداری شد و در این سال‌ ها خوش درخشید.

نور صالحی با قدردانی از زحمات حسینی نیا در سمت معاونت شهرسازی و معماری در دوره قبل مدیریت شهری گفت: وظیفه معاون جدید شهرسازی و معماری شهرداری این است که جواب بد اخلاقی را با کار و کار و کار بدهد؛ باید «سرای ۸» هر چه سریع‌تر به نتیجه نهایی خود برسد تا مردم به طور ملموس و محسوس نتایج آن را ببینند.

*هوشمندسازی؛ رسالت اصلی معاونت شهرسازی شهرداری

در ادامه این مراسم، وحید مهدویان با اشاره به اینکه امروز بعد از سه سال دوری از شهرسازی به این خانواده بازگشتم، گفت: برنامه های خود را با در نظر گرفتن آینده ترسیم کرده ایم و تحولات گسترده ای را در شهرداری ایجاد می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در این حوزه «سلامت کاری» و «خدمت به مردم» است، افزود: این رویکردها با حرکت های جهادگونه پیگیری و اجرا می شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان بیان کرد: الکترونیکی کردن و هوشمند سازی را با هم پیش خواهیم برد زیرا بستر هوشمندسازی سلامت کاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین کار جهادی و مردمی را با هم شروع می‌کنیم.

وی افزود: هوشمندسازی به عنوان رسالت اصلی معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان خواهد بود تا مردم از مراجعات متعدد به شهرداری بی نیاز شوند. همچنین با توجه به شناختی که از حوزه شهرسازی ستادی و مناطق به دست آوردم، چالش‌های موجود را بررسی و بر اساس آن برنامه تهیه شده که بیش از پیش انگیزه کار و خدمت به مردم داریم تا کارنامه درخشانی ارائه دهیم.

گفتنی است، در این مراسم از زحمات سید احمد حسینی نیا در سمت معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تقدیر و وحید مهدویان از سوی شهردار اصفهان به عنوان معاون جدید شهرسازی و معماری شهرداری، معرفی شد.