پروژه بازآفرینی و پیاده راه سازی گذرتاریخی چهارباغ عباسی، بازآفرینی و ساماندهی میدان امام حسین (ع)، پروژه مرمت و احیای سرای خیار، ساماندهی گذرهای منتهی به چهارباغ عباسی شامل خیابان های آمادگاه، عباس آباد، سیدعلیخان و شیخ بهایی همچنین آغاز عملیات اجرایی پروزه مشارکتی مسکونی تجاری تعاونی مسکن شهرداری واقع در منطقه سه با اعتباری بالغ بر 2 هزار و 224 میلیارد ریال تقدیم شهروندان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، همچنین کلنگ احداث تئاتر شهر در چهارباغ به زمین زده شد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای بازآفرینی بافت تاریخی شهر شامل ساماندهی میدان امام حسین (ع)، پیاده راه چهارباغ عباسی حد فاصل میدان امام حسین (ع) تا میدان انقلاب و گذرهای اطراف حدود ۳۹ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: طی چهار سال گذشته با تاکید شهردار اصفهان و همت معاونت عمران، سازمان نوسازی و بهسازی و شهرداری منطقه سه پیاده راه سازی چهارباغ به طول یک کیلومتر با صرف هزینه‌ ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان انجام شد و امروز به مرحله بهره برداری رسید.

حسین کارگر بیشتر اقدامات منطقه سه را در حوزه بازآفرینی ذکر کرد و افزود: از جمله این اقدامات می توان به آزادسازی میدان جلوخان مسجد جامع، افتتاح پروژه سرای خیار با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد تومان اشاره کرد، این سرا به صورت موزه‌ ای بی نظیر بهره ‌برداری می ‌شود.

گفتنی است کلنگ مجتمع مسکونی تعاونی شهرداری با مساحت سه هزار مترمربع نیز در منطقه سه و کلنگ احداث تئاتر شهر در چهارباغ با هماهنگی میراث فرهنگی به زمین زده شد.

موزه میدان امام علی (ع) (سرای خیار) که پیش از این به طور کلی ویران شده بود، نوسازی و بازسازی و به مکان زیبایی تبدیل شده است؛ توافقاتی حاصل شده تا این محل به عنوان موزه اشیاء در نزدیکی بازار اصفهان و در دل بافت تاریخی شهر در اختیار گردشگران قرار گیرد.