معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: مرکز همایش های بین المللی پروژه ای با بخش های متنوع مانند سینما، سالن اصلی، سالن چند منظوره، ویلاها، پارکینگ، دفاتر کار و جلسات و..... است که مجموع پیشرفت در این پروژه تاکنون به 92 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بین نیوز از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ایرج مظفر با اشاره به آخرین وضعیت پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان اظهار کرد: با توجه به تداوم روند عمرانی اجرای این طرح در سال گذشته، این طرح با پیشرفت بیش از ۹۲ درصدی همراه است.

وی ادامه داد: در فاز نخست این پروژه ۷۷۴ میلیارد تومان فقط در بخش اجرا هزینه شده است که شامل هزینه های آزادسازی و هزینه های مربوط به خدمات منطقه در این طرح نیست.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای اجرای پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان حدود ۷۰ هکتار آزادسازی از سوی شهرداری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هزینه پرداخت شده برای قراردادهای تکمیل شده در این طرح تاکنون مبلغ ۲۹۷ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: هزینه های پرداخت شده برای قراردادهای جاری نیز ۱۵۵ میلیارد تومان بوده است.

مظفر باقی مانده هزینه قراردادها را مبلغ ۱۷۲ میلیارد تومان دانست و گفت: هزینه مورد نیاز برای تکمیل فاز اول شامل سالن اصلی، ویلاها، موتورخانه، محوطه سازی ویلاها و روشنایی ۱۵۰ میلیارد تومان است.

وی مساحت فضای سبز این پروژه را ۲۳۱ هزار و ۷۵۰ مترمربع عنوان کرد و گفت: همچنین در این طرح ۸۷ هزار و ۵۰۰ متر مساحت خیابان پیش بینی شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سالن اصلی مرکز همایش ها دارای شکل هندسی کروی با قطر ۸۵ متر و ارتفاع ۲۵ تا ۵۲ متر در پنج طبقه ساخته می شود، اظهار کرد: این سالن دارای بیش از یک هزار و صد صندلی به صورت VIP و یک هزار و ۲۰۰ صندلی برای تماشاگران و خبرنگاران است.

وی با اشاره به اینکه سالن چند منظوره یکی دیگر از بخش های مرکز همایش هاست که مساحت داخلی آن دو هزار و ۷۰۰ مترمربع است، گفت: این سالن قابلیت تبدیل شدن به دو سالن با سیستم صوت مجزا و برگزاری همزمان دو برنامه را با ظرفیت یک هزار و ۴۰۰ نفر دارد.

مظفر بیان کرد: سینمای مرکز همایش ها با ظرفیت ۶۰۰ نفر، هال با کاربری سخنرانی و برگزاری نمایشگاه های هنری با ظرفیت ۶۱۰ نفر، ۲۴ دفتر کار و جلسه، لابی، فضای ورودی هیئت رئیسه، پارکینگ های P1 , P2  با ظرفیت ۸۰۰ خودرو، هشت ویلای VIP از دیگر بخش های مرکز همایش های بین المللی شهر اصفهان است که بین ۶۵ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.