کاهش قیمت مسکن در مناطق جنوبی و مرکزی پایتخت روند خوبی را تا به امروز داشته است.

با توجه به وجود بیش از سه میلیون خانه خالی در کشور و حجم اندک معاملات فروش هر واحد مسکونی ۸۰ سال زمان می‌برد این به معنای آن است که بازار مسکن در رکود عمیقی قرار گرفته که علت اصلی آن در افت محسوس توان طرف تقاضا است. در ادامه به بررسی قیمت مسکن در چند منطقه تهران می‌پردازیم.

آگهی‌های منتشر شده در محدوده قیطریه نشان می‌دهد که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این محدوده حدود ۲۵میلیون تومان است و در این منطقه افزایش  قیمت یک درصدی داشته‌ایم.

در محدوده فدک میانگین قیمت واحدهای مسکونی حدوداً ۱۳ میلیون تومان است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه ۳درصد کاهش قیمت داشته‌ایم. همچنین در سه‌ماهه گذشته۶۹۰  معامله در این منطقه انجام شده است.

در محدوده باشگاه نفت شاهد کاهش یک درصدی بودیم. در این منطقه میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود۱۰  میلیون تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته در این منطقه۱۸۷معامله انجام شده است.

در محدوده شریعتی جنوبی میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی حدود۶  میلیون تومان شده است. در سه‌ماهه گذشته این منطقه  ۱۲درصد کاهش قیمت داشته است و شاهد ۱۲۸  معامله بوده‌ایم .

کارشناسان انتظار دارند که در پایان سال جاری معاملات مقداری افزایش پیدا کند، اما این بهبود نسبی غیرتورمی خواهد بود. هم‌اکنون متقاضیان اعتمادی به قیمت‌های فعلی ندارند به همین لحاظ منتظرند تا قیمت‌ها به حدی از ثبات برسد تا به تدریج برای خرید اقدام کنند.

  • منبع خبر : بورس امروز