طرح جامع شهر جدید تیس در اولین روز از آغاز به كار نمایشگاه مسكن، شهرسازی و بازآفرینی با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی طرح جامع شهر جدید تیس امروز ۲۳ دی‌ همزمان با برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه مسكن، شهرسازی و بازآفرینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و همچنین حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شركت عمران شهرهای جدید رونمایی شد.

طبق چشم‌انداز تعیین شده در بیانیه سند شهر جدید تیس، این شهر از نظر كالبدی و كاركردی کامل است و در پایداری و خلاقیت در سطح ملی و منطقه‌ای به عنوان شهری پیشرو به شمار می‌رود.

تیس شهری هوشمند با اقتصاد پویا و دوستدار محیط زیست، جامعه‌ای امن برای همه سنین، فرهنگ‌ها و مذاهب است كه با شخصیتی متمایز و متنوع پیشگام در عدالت اجتماعی، اقتصادی و روابط سالم محسوب می‌شود و با مشاركت مطلوب شهروندانش و بهبود مدیریت و حكم‌رانی شهری از امكانات مناسب برای زندگی، كار، تفریح و درجه بالای كیفیت زندگی برخوردار خواهد بود.

با توجه به گزارش ارائه شده از اهداف ایجاد شهر جدید تیس، این شهر، شهری چند عملكردی با عملكرد قالب گردشگری و برخوردار از تسهیلات فراغتی تفریحی مرتبط با دریا و اقامت موقت به شمار می‌رود كه بر حضور خانوارهای محلی و ایجاد احساس تعلق برای شاغلین بومی در عرصه‌های فعالیت‌های مرتبط با گردشگری به شدت در آن تاكید شده است. حركت به سوی پایداری زیست محیطی، سبز و با استفاده از انرژی‌های پاك، برخورداری از تسهیلات فرهنگی-هنری، فراغتی-ورزشی و بهداشتی-درمانی و همچنین جذب شاغلین عالی رتبه و متخصصان و فعالان ممتاز برای انتخاب محل اقامت از دیگر اهداف تعیین شده برای احداث شهر جدید تیس به شمار می‌رود.

  • منبع خبر : پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی