باور کنید در ابتدای خواندن این خبر بنده هم مثل بعضی از شما شگفت زده شدم. ایام تاسوعا و عاشورای حسینی چه ربطی به آماده باش یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن دارد!؟

«به گزارش روابط عمومی سازمان ملی زمین و مسکن، مدیرعامل سازمان با اشاره به این­که برابر سنوات و تجارب سالیان گذشته، [!!!؟؟] تعرض به اراضی دولتی توسط متعرضین در تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی محتمل [است] و دور از انتظار نیست، گفت: فرماندهان ما در یگان­های حفاظت ضمن هماهنگی با مدیران کل راه و شهرسازی و در تعامل با سایر مقامات قضائی و انتظامی، به منظور حفظ و حراست مطلوب اراضی به تهیه برآورد تهدیدهای انتظامی و حفاظتی اراضی و همچنین پیش­بینی تدابیر و تمهیدات مربوطه اقدام می نمایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این دستورالعمل از روز پنجشنبه ششم مرداد تا یکشنبه نهم مرداد ماه لازم الاجراست اظهار داشت: براساس این دستوالعمل، تمامی منابع انسانی و امکانات و تجهیزات یگان­ های حفاظت ادارات کل استان ها در حالت آماده باش قرار داشته و تمامی هماهنگی های لازم با رؤسای پلیس پیشگیری استان­ها، مقام قضایی و مدیرکل راه و شهرسازی انجام شده تا از وقوع هر نوع تعرض، تجاوز و تعرض به اراضی تحت حفاظت پیشگیری شود.»

باور کنید تمامی این مطالب در تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۰۲ در سایت رسمی سازمان ملی زمین و مسکن آمده است! از یک منظر، به عنوان یک رسانه حوزه مسکن و شهرسازی، از شخص مدیرعامل سازمان بابت این درایت و دوراندیشی سپاس و تقدیر ویژه داریم. اما از منظر دیگر، پس از عبور از سن ۴۰ سالگی نظام جمهوری اسلامی، ما را چه شده است که برخی از ما به این درجه از سقوط اخلاقی گرفتار آمده­ ایم که در مصیبت ­بارترین ایام و عمومی ­ترین عزاداری تاریخ بشریت، جماعتی سودای تصاحب ملک و زمین بیت­ المال را دارند!؟

کارمان به کجا کشیده شده است در روزی که خلایق همه در رثای اباعبدااله الحسین (ع) رخت عزا بر تن کرده و بر سر و روی خویش می­ زنند، افرادی از این فرصت، سوء استفاده کرده و تلاش می ­کنند تا از منابع و ذخایر مادی عموم مردم، برای خویش رختی نو بر تن کنند!

از یک سوی؛ بسیار بعید است آمار این افراد قلیل باشد که اگر بود، این همه خدم و حشم برای حفاظت و حراست به خط نمی ­شدند! و از سوی دیگر؛ بسیار بعیدتر است که افرادی بدون وابستگی به کانون ­های زر و زور و تزویر، جرأت و جسارت این کار را به خود راه دهند. همچنین؛ مؤکداً باید نگران شدید سقوط اخلاقی جامعه بود و این موضوع چیزی نیست که بشود روی آن یک پرده زخیم کشید و آن را نادیده گرفت. زیرا دیر یا زود، شرر این بی اخلاقی ­ها دامن قاطبه افراد جامعه را می ­گیرد و نه از تاک اثری بر جای می ­ماند و نه از تاک نشان!

سایت مذکور در خاتمه هم آماری آورده است که نشان از سبقت اشخاص حقیقی و حقوقی از دست اندازی به زمین ­های تحت نظارت این سازمان در سنوات گذشته دارد. و باز ای کاش در راستای شفافیت که در عصر حاضر شعاری بیش به نظر نمی ­رسد، آماری تفکیکی از اشخاص تصاحب کننده ارائه می ­داد تا ببینیم و بدانیم که این ویژه خواران از چه قشر و قماشی هستند!؟

«گفتنی است یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن که وظیفه حراست از اراضی دولتی تحت سرپرستی این سازمان از زمان تأسیس در سال ۹۴ تاکنون به رفع فوری بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین و اجرای ۲ هزار و ۸۷۷ مورد حکم قطعی به مساحت ۵ هزار و ۲۴۳ هکتار و به ارزش ۱۳ هزار و ۱۶۰میلیارد تومان اقدام نموده است.»

فرهاد خوانساری/ ششم شهریور ماه ۹۹